Takács-Péntek Zsófi

Tanár

Újpesten járt gimnáziumba, ahol biológia/kémia faktos volt. Az ottani kiemelkedő tanárok miatt is jött neki az ötlet, hogy ő is tanár legyen. Miután a SOTE-ra nem vették fel, az ELTE-re ment, ahol a tanári karon folytatta tanulmányait. Most épp GYES-en van, de előtte a Patróna Hungariae gimnáziumban tanított biológiát.

Már 10 éves korában is a tanári pálya felé hajlott, a fogorvosira csak szülői nyomás miatt jelentkezett. Az anyukája is pedagógus volt és ez a környezet, a nyüzsgés, a fiatalos légkör nagyon megfogta őt.

Nem értettem, hogy miért kell minden aminosavat lerajzolnom.

Az ELTE-n tanulás számára nagyon jó élmény volt. A kellemes baráti társaság mellett nagyon magas színvonalú oktatásról mesélt, olyannyira, hogy a tanári kar egyesesetekben a szimplán biológiát tanulóknál is magasabb szintet nyújtott. Amikor ezt most tanítja, akkor már nagyon jól jön, hogy ilyen magas a képzettsége, de ezt akkor feleslegesnek tartotta.

Ami nagyon jó érzés, hogy a fiatalokra lehet hatással. Értékeket tud közvetíteni, segíteni tud nekik, valamilyen szinten nevelheti őket, mert olyan sok időt töltenek az iskolában a gyerekek, hogy a tanár nézetei és gondolatai igencsak befolyásolják a tanulókét. Azoknak jelent igazán sokat egy odaillő tanár, akiknek problémái vannak otthon, mert legtöbbjük úgy tekint az iskolára, mint egy második otthonra.

Az sem egyszerű, hogy mindenkinek van valami kínja.

Az osztályfőnöknek hatványozottan több dolga van, mint egy sima pedagógusnak. Már a gyerekektől veszi el az időt, hogy mindent le kell írni és adminisztrálni. De persze a gyerekekkel is rengeteget kell foglalkozni, órarendet csinálni, utazást/táborokat szervezni stb. Egyszerűen annyi gyerek, élethelyzet, stílus van egy osztályban, hogy nélkülözhetetlen a nyitottság és határozottság egy tanári életben.

Az óratartáson kívül a lukas órákban vagy bent az órák után a munka nagyját meg lehet csinálni. Az első év ebből szempontból mindig nehezebb, akkor többet kell készülni az órákra, meg persze jobban is izgul az ember. Most online oktatásban tanít, annak is megvannak a maga pozitívumai és negatívumai. Online oktatásban egyszerűbb az órákra való felkészülés, de például maga az óratartás vagy a dolgozatjavítás sokkal nyögvenyelősebb. Ha vége az online oktatásnak és ennek az évnek, akkor ideiglenesen otthagyja a tanári pályát és teljes idejét a csecsemőjével tölti majd.